Regen regen en nog meer regen

21 oktober 2017 - Parramatta Park, Australië

Queensland, the sunshine state? Nou, ik heb dat gele ronde bolletje in de lucht nog niet gezien..

Donderdagochtend (lokale tijd) hingen we met het vliegtuig boven North-East Queensland. "Thunderstorms and lightning" was de weersvoorspelling voor Cairns. Gezellig.. Na een kwartier op de landingsbaan te hebben moeten wachten en daarna een uur in de rij voor de douane waren we er dan eindelijk: Australie! In de regen.

Gelukkig is de hele reis verder voorspoedig gegaan en zaten we rond 10 uur in ons hostel waar we ook gelijk de kamer op konden, fijn! Die eerste dag hebben we een beetje rondgelopen door Cairns om wegwijs te worden. 's Middags even een powernapje en verder nog rondgekeken voor auto's, aangezien we uiteindelijk met een eigen auto de oostkust verder af willen gaan. Na 's avonds nog even snel een hapje gegeten te hebben bij een gezellig restaurante in Cairns zijn we ons bedje ingedoken.

De volgende was AUTO-dag! Op zoek naar een mooie bolide voor onze reis. We hadden twee afspraken staan. Een daarvan is het helaas niet geworden maar op die ander hebben we nu zo goed als een deal. Nog wat dingen regen en hopelijk is dan de 4WD met rooftoptent van ons! Wel stressen hoor, al dat geregel, voelt nog niet helemaal als vakantie.

Daarom hadden we besloten om vandaag een tour naar het regenwound te gaan doen. We werden om 7 uur 's ochtends (ja 7:00 uur.. maar door de jetlag waren we al 02:30 wakker dus was het juist wachten totdat we op mochten staan) opgehaald. Met een klein busje (10 personen) begonnen we onze tour in Palm Cove (toen het nog lekker weer was).

Echt Australisch? Plam Cove, met zon Palm Cove

Een gezellig dorpje/stadje aan de kust met onwijs mooie stranden. Na een korte stop zijn we doorgereden naar Mossman Gorge, het begin van het regenwoud, waar we een kote tour van een uur hebben gehad. Vervolgens weer terug het busje in richting de Daintree River om krokodillen te spotten! Zo gaaf! Het was wel erg regenachtig, maar met de laaghangende bewolking gaf dit een beetje een sprookjesachtig effect. En.. we hebben krokodillen gezien!! Na de boottocht verder met het busje de jungle in richting Cape Tribulation waar we hebben geluncht en even over het strand hebben gelopen, maar de regen gooide roet in het eten.

Scarface Baby croc Mossman Gorge

Uiteindelijk na een lange dag bus in - bus uit en heel veel bezienswaardigheden waren we rond 19:00 weer bij ons hostel. Snel een makkelijke maaltijd er in en even onze eerste echte Australie blog schrijven.

Morgen hopelijk alles met de auto een beetje rond krijgen en daarna... richting het Great Barrier Reef? Wie weet! We houden jullie op de hoogte!

1. Sjaak:
    21 oktober 2017
    Mooi vakantie verslag.
    Veel plezier.
  2. Willy:
    21 oktober 2017
    Wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en gelijk weer volle kracht vooruit. En ook al bijna de auto, wat gaaf. En......wat een mooie foto's!!
  3. Bertus:
    22 oktober 2017
    Ondanks alles is jullie vakantie begonnen. Geniet van alles xx
  4. Maaike:
    22 oktober 2017
    Succes met de auto regelen chickies!! Cool zoon tocht! Enjoy!
  5. Lisa:
    22 oktober 2017
    Mooie camera.. mooie foto's! Gaaf allemaal zeg!
    Ik ben heel benieuwd naar de auto. De omschrijving klinkt al top! Geniet 😘