Melbourne

10 januari 2018 - Box Hill, Australië

Op 31 december, oudjaarsdag, hebben we onze laatste "echte" kilometers van onze roadtrip in Australie afgelegd, naar Melbourne, de eindstop. Aangekomen in Melbourne zijn we gelijk naar onze airbnb gereden. Prima kamer dichtbij het centrum. Even opgefrist en gecontact met de andere nederlanders in Melbourne ivm NYE. 'S avonds met z'n allen bij ons gegeten en daarna het centrum ingegaan. Via facebook werden alle "dutchies" opgeroepen om naar de Flagstaff gardens te komen, dus dat hebben wij dan ook netjes braaf gedaan. Daar aangekomen wemelde het van de nederlanders wat heel gezellig was. Heel raar om met oudjaarsdag buiten te staan in een park in je hemdje, terwijl je normaal in Nederland een dikke winterjas aan moet als je even buiten het vuurwerk wil kijken.

image image image

Heerlijke avond gehad, veel champagne gedronken en onwijs gaaf vuurwerk gezien met allemaal gezellige mensen om ons heen. Het plan na de Flagstaff Gardens was om de stad in te gaan, maar net zoals in Nederland loopt dat altijd een beetje in de soep.. Dus na 2 uur doelloos door de stad te hebben gelopen maar besloten om naar huis te gaan. De trams zouden 's nachts gewoon rijden dus wij, na een grote vreet-stop bij de Mac, op zoek naar de dichtsbijzijnde tram. Fijn die trams die 's nachts rijden, maar helaas ging onze tram pas over 40 minuten. Geen zin om daarop te wachten dus uiteindelijk maar gaan lopen naar huis, wat iets langer duurde dan verwacht. Rond half 5 lagen we gelukkig heerlijk in ons bedje. De volgende ochtend met koppijn nog even naar Nederland gebeld, waar het pas net Nieuwjaar was, GEK! Daarna onze zwemspulletjes gepakt voor de nieuwjaarsduik. Met zo'n 30 Nederlanders op het strand gechillt en daarna met z'n allen de ZEER RANZIGE (lees: er lag een dode rat) zee ingerend. 'S avonds vroeg het bedje ingedoken.

image

En toen werd het tijd om de auto te verkopen. Vanaf Melbourne zullen we ook naar Nieuw Zeeland (16 jan) vliegen, dus een auto in Melbourne hebben we niet echt meer nodig. We hadden al wat reacties gehad en de afgelopen dagen ook wat kijkers. Toch is het nog een heel gedoe, en we werden er allebei een beetje chagrijnig van.. die auto MOET weg! Intussen moesten we ook onze airbnb uit, en omdat de twee andere nederlanders met wie we al een tijdje optrekken ook hun airbnb uitmoesten en ook nog moeten wachten voor de vlucht naar nieuw zeeland hadden we besloten om samen eens rond te kijken voor een appartementje. Na wat zoektochten op booking en airbnb kwamen we uit bij een best aardig (dachten wij) appartement, waar we met z'n vieren inkonden en waarbij we uiteindelijk minder betaalden dan voor een camping (absurd!). Goede deal dachten wij, en dat was het zeker! Het appartement was nog mooier dan verwacht, en we kwamen er achter dat op het complex een enorm rooftopterras is met uitzicht over Melbourne, hoe gaaf! Een dag later kwamen we er ook nog achter dat we ons eigen "sportschooltje" hebben, dus werden we helemaal gek! Hoe kan dit.. voor deze prijs?! We hebben hier wel een aantal vreugdedansjes gedaan. Toen we ook na twee dagen onze auto hadden verkocht (YEAHHHH!!) was het tijd om lekker de stad in te gaan. Heerlijk biertjes gedronken bij een rooftopbar in hartje Melbourne. We zitten nu dus nog steeds in het appartement en de afgelopen dagen hebben in het teken gestaan van: drankjes doen/bbqen op het dakterras, sporten en Melbourne verkennen. Ook nog even naar het casino geweest waar Kris alles verloor maar ik geld heb gewonnen!

image image image image image

Vandaag hebben we een autootje gehuurd en zijn we naar Phillip Island geweest, zo'n anderhalf uur rijden vanaf Melbourne. Het plan was om vroeg weg te rijden en 's avonds daar te blijven om pinguins te zien die dan het land op komen. Echter ging ons bezoekje een stuk sneller dan gepland en hadden we om 3 uur alle sights van het eiland wel gezien. Pinguins hadden we inmiddels ook gezien dus hadden we geen zin meer om tot 9 uur te wachten, dus zijn we weer lekker terug gereden naar Melbourne.

image image image

Zondag vliegen onze "huisgenoten" naar Nieuw zeeland en moeten ook wij het appartement uit. Morgen gaan we nog even genieten van het mooie weer door op het strand te liggen en vrijdag waarschijnlijk een kijkje nemen bij de Australian Open! En dan komt voor ons Nieuw Zeeland ook heel dichtij. Dinsdag 17 januari vliegen we naar Auckland! En onze bestemming nar Nieuw-Zeeland is ook al bekend: Maleisie!

Dit was onze laatste blog in Australie, tot in Nieuw Zeeland!

1. Lisa:
    10 januari 2018
    Leuke foto's en wat een geluk met dat appartement! Fijn!!
    Alvast een goede vlucht! Dikke knuffel! En het was leuk om met jullie te bellen op Nieuwsjaarsdag :)
  2. Sjaak:
    11 januari 2018
    Veel plezier in nieuw zeeland!
    En niet meer gokken Kris😄😄😄. Ik ga wel je voetbalschoenen in het vet zetten,voor het nieuwe seizoen . Gr Sjaak.