Na regen komt zonneschijn

26 oktober 2017 - Manunda, Australië

Onze vorige blog eindigde met veel regen, maar nu hebben we gelukkig al 4 dagen het mooie zonnetje gezien! Maar onze huid heeft het daardoor wel wat zwaar, de ozonlaag is hier zo dun dat je zelfs met factor 50 op en een uurtje in de zon al verbrand (we spreken uit ervaring). Maar goed, waar waren we..

De afgelopen dagen hebben we onze zoektocht naar een auto voortgezet, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want... op dinsdag 24-10 hebben wij onze super coole deluxe 4x4 oranje kassie gekocht! Ja ja, het duurde even maar we hebben hem! Een Holden Captiva wel te verstaan. De eerste paar meter links rijden in een automaat (Kris aan het stuur) gingen niet helemaal vlekkeloos (lees: rem indrukken ipv koppeling, ruitenwissers aan ipv richtingaanwijzers), maar hij heeft het nu goed onder de knie. Morgen ga ik (Bianca) zelf voor het eerst rijden, ben benieuwd..

Afgelopen woensdag werden we om half 8 ‘s ochtends naar de haven van Cairns gebracht voor.... THE GREAT BARRIER REEF! Op een catamaran met totaal 20 mensen hebben we zo’n 2 uur gevaren voordat we bij het rif waren. Het zonnetje kwam door, het water was 27 graden en na een kopje koffie zijn we de oceaan in gesprongen, op zoek naar Nemo! En we hebben hem gevonden, samen met z’n vader. Verder echt zo veel mooi koraal gezien en zo veel gekleurde vissen/zeesterren etc, je keek je ogen uit. Helaas geen turtles or reefsharks gezien, maar hopelijk komt dat nog.

Sinds vandaag zitten we op de camping bij Cairns, en vanavond gaan we voor het eerst in onze rooftoptent slapen, ben heel benieuwd!! De planning voor mogen is eindelijk vertrekken uit Cairns, op naar Mission beach, wallaman falls (hoogste waterval van australie) en door naar Magnetic Island waar we zullen overnachten tussen de koala’s! Maar dat komt allemaal nog!

Kusjes van ons uit Australie, tot de volgende blog!

1. Sylvia colijn:
    26 oktober 2017
    super gaaf weer. en wat geweldig de tent op je dak. Ben heel benieuwd hoe het slapen ging.
  2. Lisa:
    26 oktober 2017
    Top, jullie auto zo uitgevouwen! Lekker hoor! Rij voorzichtig :)
  3. Petra:
    16 november 2017
    Wat superleuk die auto met daktent. Heerlijk om zo vrij te zijn in vervoer en overnachten. In Mission beach ligt de 'Big Mama" waarmee je ook een fantastische reef sailing trip kunt maken! Kan ik aanbevelen. Via facebook zijn ze te vinden. Petra