Roadtrip is begonnen

4 november 2017 - Cannonvale, Australië

Daar zijn we weer! Ondertussen zijn we ruim een week verder en hebben we weer te veel beleefd, dus maak je klaar voor een lange blog. Op vrijdagochtend, na nog wat boodschapjes te hebben gedaan, zijn we onze roadtrip begonnen. Onze eerste stop was: Mission Beach, een rustig dorpje aan de oceaan met prachtige uitzichten. Aangezien er hier (hele kust van Queensland) wordt afgeraden om de zee in te gaan (kwallen, krokodillen en haaien..) was het extreem rustig op het strand wat super mooie plaatjes opleverde.

Mission beach  Onze auto heeft nu een naam: Nemo

Aangezien we sinds we in Australie zijn altijd rond zo'n uurtje of 6 in de ochtend wakker worden leek het ons wel een gaaf idee om de zonsopkomst te gaan kijken op het strand (oostkust dus de zon gaat hier op vanuit de oceaan). Rond 7 uur stond de zon alweer strak aan de hemel en leek het ons wel een leuk idee om barefoot te gaan hardlopen over het strand van Mission Beach!! Na een verfrissende douche hebben we ons klaargemaakt voor de volgende stop: Wallaman Falls. De Wallaman Falls is de hoogste single-drop waterval van Australie. De waterval is 268 meter hoog en aangezien we kwamen aanrijden vanaf +- zeeniveau was het met onze Nemo (naam van de auto) een hele rit met koeien op de weg, haarspeldbochten en smalle weggetjes, maar dan heb je ook wat. Nadat we boven aankwamen hebben we de wandeltocht naar beneden gemaakt die we (uiteraard) daarna ook weer naar boven mochten maken om weer bij de auto uit te komen. Ik heb nog nooit zo veel spierpijn in mijn kuiten gehad dan de dag na die wandeling, we waren net twee waggelende pinguins.

Wallaman Falls

Na deze tocht snel een camping opgezocht voor de nacht (waar we allebei volledig zijn lek gestoken), om de volgende dag te vertrekken richting Magnetic Island. Magnetic Island is een eiland voor de kust bij Townsville. Nadat we de auto geparkeerd hadden in Townsville hebben we de boot genomen naar Magnetic Island waar we koala's in het wild hebben gezien, zo vet!! We hebben daar voor een nachtje een bungalow gehad en zijn de volgende dag 's middags weer terug gegaan naar het vaste land.

Koala's knuffelen op Magnetic Island Slangen knuffelen Magnetic Island

Vanaf Townsville hebben we snel weer een overnachtingsplek gezocht om de volgende dag vanaf daar door te rijden naar Airlie beach. En toen gebeurde het.. halverwege de rit en harde knal en daarna een raar gezoem onder de motorkap.Onder de motorkap gekeken, maar niks raars gezien, dus gewoon maar door gereden. Toch bleven we ee raar geluid horen en leek het nu meer van het linker voorwiel te komen. Opnieuw gestopt, voorwiel gecheckt, bandenspanning gecheckt, alles normaal. Toch maar doorgereden. Maar het voelt toch niet lekker, zo rijden, en we werden aardig chagrijnig. Het zal toch niet zijn dat we een miskoop hebben gedaan..  Hij rijdt in ieder geval nog. Echter, toen we aankwamen op de camping in Airlie Beach begon het hele linker voorwiel te trillen bij het maken van een bocht en achteruitrijden gaf een harde klap. De man van de camping kwam kijken en zei: no good, no good. I wouldn't drive with it anymore. Ah nee klotezooi.. Enorm boos, bedroefd en teleurgesteld maar nog even het dorpje ingegaan, maar je zit dan toch niet lekker. De volgende dag verzekering gebeld, garage gebeld en Kris ging maar even kijken naar dat wiel. Was maar goed ook, want hij kwam er achter dat een van de de bouten waarmee het remblok aan de remschijf vastzit links volledig was verdwenen. Waarschijnlijk losgetrild op de snelweg (??). Auto naar de garage gebracht waar inderdaad bleek dat dit het probleem was en gelukkig was dit binnen 2 uur gemaakt. En wij waren BLIJ, HEEL BLIJ!! Nemo rijdt nu weer als een zonnetje.

Twee dagen geleden zijn we op de boot (mega Catamaran) gestapt om 3 dagen te leven en varen door de Whitsundays, een eilandengroep voor de kust van Airlie Beach. Eten op de boot, slapen op de boot, douchen op de boot, alles op de boot. Maar wat was het gaaf! De mooiste zonsondergangen gezien, de witste stranden en de leukste mensen ontmoet!

Whitehaven Beach Whitehaven Beach Catamaran Avatar

image image image Hijs de zeilen

Vanochtend weer van de boot af gegaan en vandaag ons een beetje vermaakt in Airlie Beach. Morgen gaat onze roadtrip weer verder. Waar heen? Nog geen idee!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Libor en margreet:
    4 november 2017
    Lief en stoer de foto.s met de dieren en wat is het daar mooi geniet ze en groeten van libor en Margreet.
  2. Lisa:
    4 november 2017
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Prachtige foto's! Fijn dat jullie Nemo het weer doet 😊
  3. Petra:
    4 november 2017
    Zo gaaf! Ben jaloers! Komen weer allerlei herinneringen terug van onze trip. Geniet ervan!
  4. Jetty van der Zwan:
    4 november 2017
    Nog maar net weg en al zoveel beleefd! Dat bericht over jullie auto die kuren vertoonde, daar kregen pa en ik echt de zenuwen van. Maar daar ben je pa en ma voor!
    Maar pfffff....hij doet 't weer.
    Goede reis en veel plezier!
  5. Sjaak:
    5 november 2017
    Mooi verhaal en prachtige foto’s! Veel plezier nog!
  6. Kenneth:
    9 november 2017
    Ziet er goed uit Kris en Bianca!! Geniet ervan :)