SYDNEY

10 december 2017 - Darlinghurst, Australië

5 december zijn we aangekomen in SYDNEY!! Maar zo ver waren we nog niet.. We waren bij onze camping in Lennox Head vanaf waar we onze route hebben vervolgd. Aangezien het weer niet al te best was (veel bewolking met soms een spatje regen) besloten we om maar zo snel mogelijk richting Sydney te rijden met kleine tussenstops. Vanaf Lennox zijn we nog even langs Ballina gereden om de big shrimp te zien (zie foto), daarna door naar Coffs Harbour waar eerst het plan was om bij een hostel te verblijven met onze auto, maar ons karretje was helaas te groot voor de parkeerplek, dus toen maar weer doorgereden naar de camping. Die dag Coffs Harbour een beetje verkend (niet zo veel te doen en nog steeds bewolkt) en toen maar besloten terug te keren naar de camping en een accommodatie voor Sydney te regelen, en dat is lastiger dan je denkt.. Hotel, hostel, camping, airbnb? Hotels bleken al snel veels te duur en campings zaten te ver van het centrum (we wilden graag hartje centrum, tsja je moet wat). Uiteindelijk is het een gele gave airbnb geworden in het centrum van Sydney! Wij blij blij blij en onze dag in Coffs Harbour was gelijk weer goed. S avonds bleek er nog een heel gezellig marktje te zijn naast onze camping waar we met een wijntje op naar live muziek hebben geluisterd en poffertjes (!!) hebben gegeten, jammie! Daarna op naar het bedje want morgen weer veel te doen (en nog ruim 500km naar Sydney). De volgende dag stond eerst Holland down under op het programma, een schattig museumpje (mini madurodam) met alles over Nederland!! Molens, klompen, grachten.. en zelfs een kroket gegeten (die uiteraard niet zo lekker was als bij ons thuis).
Weer in de auto gesprongen, op naar het Dorrigo National Park. Lopen ging al weer een stuk beter dus steeds zonder krukken op pad geweest! (Was een opluchting, geen zwetende kruk meer in je oksel, want ze hebben hier van die mooie okselkrukken). Wandelingetje gemaakt door het regenwoud en van de uitzichten genoten!
Ons eindpunt van die dag was Kew (gehucht) waar we via Nambucca Heads (gave beschilderde stenen en weer dolfijnen gezien) naar toe zijn gereden. Een gratis campingplek waar de krekels een oorverdovend geluid maakten (blijkbaar zijn het cicaden die ontpoppen, even was research gedaan ;)). 'S avonds nog een klein drankje gedaan in de locale pub om de volgende dag door te rijden naar Noth Brother, een berg/heuvel vlakbij Kew waar je een abnormaal mooi uitzicht hebt over de haven en de zee (zie foto's). Mijn krukken heb ik achter me gelaten dus vanaf nu weer normaal lopen! En eindelijk was de zon er ook weer dus helemaal blij!! Vanaf north Brother doorgereden naar Seal Rocks, een plek met hele mooie stranden en een gaaf uitzicht vanaf de vuurtoren! Daar de middag op het strand gelegen (warm warm warm, het is ook nooit goed) en op de terugweg nog even snel gekayakt, jaaaaa eindelijk kon ik weer in zo'n bootje kruipen (met wat moeitje). S avonds doorgereden naar Buladelah waar we hebben overnacht op het terrein van de lokale Bowlingclub, haha. Heerlijk gekletst met alle mensen op de "camping", we kregen zelf nog gratis toastjes van onze "buren", prima! Volgende dag stond Hunter Valley op het programma, een wijnstreek vlakbij Newcastle (nog zo'n 150km van Sydney). Wijn geproefd, maar na de eerste proeverij (6 kleine wijntjes) voelde je het al aardig, dus echt verstandig om nog meer te drinken was het niet.. dus even een flesje gekocht en weer doorgereden naar.. THE MIDDLE OF NOWHERE.. haha oke grapje, maar het was wel aardig.. van de route. Via grindpaden (onze auto is nu heel mooi gekleurd) aangekomen bij een piepklein dorpje met 1 pub en een paar huisjes in weer 1 of ander nationaal park. Hoe komen jullie daar toch, hoor ik jullie vragen.. Nou.. wij rijden achter de gratis campingplekken aan! (Gierige Nederlanders dat we zijn..). Na een nachtje daar te hebben geslapen brak dan eindelijk 5 december aan.. SINTERKLAAS! Alhoewel, voor ons was het de dag dat we naar Sydney gingen, joepieee! Eerst nog het nationaal park uitkomen en via een ferry (ook weer meegemaakt) eindelijk weer op de normale weg terecht gekomen. Door Sydney rijden ging makkelijker dan verwacht en we waren netjes op tijd bij onze airbnb. En toen stonden we daar.. en geen reactie meer.. en geen sleutel.. dus..
Gebeld, geappt, gesmst, niks.. daarnaast zagen we ook dat de parkeergarage waar de auto in moest staan een beetje laag was (vooral de entree) en dat onze auto met rooftoptent op het dak een beetje hoog was. Hmm.. ondertussen eindelijk antwoord, bleek dat een berichtje niet was doorgekomen met alle uitleg over waar de sleutel was en hoe we binnen kwamen, ook fijn om te weten. Dus wij snel de sleutel opgehaald, garage opengedaan en ja hoor, auto paste niet. Gelukkig waren er een paar bouwvakkers in de buurt van wie we wel wat gereedschap konden gebruiken. Dus midden op straat in hartje Sydney de ladder van de rooftoptent er af geschroefd (scheelt weer 10cm) en toen.. JA HIJ PAST!! scheelde denk ik 2mm. Maar de auto stond binnen en win waren blij. Vervolgens ook ons "huisje" in gegaan, halve villa met dakterras en al, ja hier kunnen wij ons wel vermaken.
De dagen in Sydney heel veel gelopen (knie gaat steeds beter!!), uiteraard naar het opera house en de harbour bridge geweest. Op donderdag afgesproken met een groep dutchies om sinterklaas te vieren op het strand. Dus eerst s ochtends even een kijkje genomen bij Bondi beach, daarna een strandje verderop gegaan om daar s avonds met zn allen te bbqen en het dobbelspel te spelen! Kris en ik hebben wel de beste cadeautjes binnen gehaald: jenga en een pizzaluchtbed, helemaal top! S avonds nog met zn allen de stad in geweest. Daarnaast nog een dagje naar Manly geweest en voor je het weet zijn je 6 dagen Sydney voorbij. Ik schrijf deze blog nu zittend op bed in onze airbnb op onze laatste dag Sydney. Zo misschien nog even naar Bondi? en dan door naar de Blue Mountains!! En daarna heel snel door naar Adelaide (nog 1500km vanaf hier) want we gaan dan naar de outback (+2500km) dus dat wordt heel veel rijden de komende tijd!!

Kusjes van ons vanuit Sydney!!

1. Marianne:
    10 december 2017
    Tjeetje wat een afstanden! Blij dat je knie weer beter gaat Bianca. kusje
  2. Lisa:
    10 december 2017
    Leuke blog weer! Rij voorzichtig 😘
  3. Sylvia colijn:
    11 december 2017
    Wat geniet ik van jullie verhalen. Veel plezier verder X
  4. Martijn Anker:
    11 december 2017
    Mooie verhalen om bij weg te dromen in een ondergesneeuwd Nederland!