NSW

29 november 2017 - Lennox Head, Australië

Lieve volgers van ons dagboek,

Soms schijnt de zon, soms regent het pijpenstelen. Het leven heeft ups and downs en gaat van links naar rechts (en hopelijk niet achteruit), maar als je elke avond met een lach naar bed gaat ben je gelukkig. Na een aantal hele rustige dagen ga je vanzelf raar praten. Waar waren we gebleven?? Volgens mij is onze vorige blog geindigd op de eerste avond in Noosa, het plan was om de volgende dag te gaan kanooen en een wandeling te maken in het national park. Wij vroeg op om zo optijd te beginnen aan de wandeling in het national park. In de auto merkten we echter al dat het wel heel druk was op straat, alle parkeerplekken vol en heel druk op straat. Helaas ligt naast de parkeerplaats van het national park het beste surfstrand van de regio, dus er was geen vrij plekje meer te vinden. Dus gingen we maar weer op het strand liggen en een beetje aan ons kleurtje werken. Ik het water in voor een verfrissende duik, bianca aan de kant met haar knietje. In de middag nog even langs de veels de dure winkels in Noosa, Noosa is het st tropez van australie.

Kris in Noosa

Het andere plan was om vandaag te gaan kanoeen, maar bianca had nog teveel last van haar knie. In de avond lekker gegeten aan de Noosa river en vroeg naar bed. Volgende dag stond de Australia Zoo op het programma, de zoo van Steve Irwin (ze hadden helaas geen stingrays in de zoo). Een hele mooie dierentuin met mooie shows, echter hadden we de meeste dieren al in het wild gezien en was het nu niet zo speciaal meer om koala's, krokodillen, casowarries of kangaroo's te zien. Bianca had ook erg veel last van haar knie en was een beetje verdrietig. Wel leuk om veel verschillende slangen te zien en de krokodillen show was ook erg leuk.

Kangaroo Kangaroo eten geven Koning Julian

Na een lange dag dierentuin gelijk doorgereden naar een camping vlakbij Brisbane. De eigenaresse was net bezig om het hek dicht te doen, we hadden geluk en konden nog net naar binnen. Snel het tentje opzetten, koken en gelijk slapen. De camping was heel basic en erg vies, het wordt echter steeds moeilijker om een camping te vinden voor een schappelijke prijs. We waren erg moe en hebben dus heerlijk geslapen, de camping lag vlak aan de weg met veel herrie maar dat zijn we wel gewend van huis.

De volgende dag naar Brisbane, waar ik persoonlijk niet heel veel van verwachtte. Brisbane heeft ons en vooral mij heel positief verrast. Alle steden in Australie zijn heel jong, aangezien het pas ontdekt is in 1770 door James Cook. Geen oude mooie gebouwen zoals in ons mooie eigen stadje, alleen hoge gloednieuwe flatgebouwen. Ik had een soort van Rotterdam verwacht, vies,grijs en stinkend. Het is echter een hele mooie stad met veel kleur op straat en mooie achitectuur. Het is een vibrerende stad, er wordt veel gebouwd en het is levendig op straat. Het stralende zonnetje doet de stad natuulijk ook wel goed. Na een hele lange shopsessie waarin bianca 3 bikini's heeft gekocht!!!! We waren volgens mij 2.5 uur in 1 winkel, dat is toch niet normaal. Verging van de honger. Na het shoppen een wandeling gemaakt naar het stadsstrant van Brisbane, een prachtige lagoon midden in het centrum naast de rivier. Ik een flink aantal baantjes getrokken, bianca alleen met haar luie reet in het water gezeten. S'avonds naar een japans restaurant geweest waar ze GEEN sushi serveren, dat was weer is wat anders. Van alles geproefd, van langzaam gegaarde pork belly tot kippenharten. HEERLIJK!!!. Terug op het centraal station leek het wel de NS, want er reden geen treinen meer door werkzaamheden. Dus dat werd een uur lang in een bus zitten, maar we vermaakten ons wel. De volgende dag stond nog een dag Brisbane op het programma. In de ochtend het kampeerterrein verlaten en de auto op een parkeerplaats bij een station gezet. In de ochtend naar het museum in het gemeentehuis geweest, veel geleerd over de geschiedenis van de stad. Daarna met de lift in de 80 meter hoge toren van de city hall. Tot 1970 was dit het hoogste gebouw in de regio, het is nu is echter de laagste toren in de gehele buurt. Het uitzicht viel dus erg tegen, maar onze gids had gelukkig veel te vertellen. Daarna nog even naar het stadsstrand geweest, het weer was echter kut en bianca's humeur is altijd gelijk aan het weer dus die was ook een beetje sjaggie. Het schiet nog niet echt op met het herstel van haar knie en daar kan ze niet echt tegen, dus wij vroeg weggegaan opweg naar een gratis camping ergens langs de weg om te slapen. Gratis slapen is lekker slapen. Het hele park stond vol met backpackers, dus was wel gezellig.

Brisbane brug Brisbane South Banks Brisbane vanuit City Hall

En dan zijn we alweer aangekomen bij vandaag. Vandaag hebben we dan eindelijk Queensland achter ons gelaten en zijn we nu in de volgende staat: NSW (New South Wales). In de ochtend weer in de auto gestapt opweg naar byron bay, een mooi dorpje aan de kust met heel veel JONGEREN. Het is Schoolies week, de week waarin alle middelbare scholieren op examenreis gaan. Wij gaan naar Chersonissos en zij gaan naar Byron Bay. Leuk om te zien maar wel heel erg druk voor ons oudjes, er was geen campingplek meer te vinden dus zijn we maar doorgereden. Nog even een mooie route naar de vuurtoren genomen, waar we een paar dolfijnen hebben gezien. Check de foto's!!

Dolfijnen Byron Bay

Op dit moment zitten we lekker te eten op een camping bij Lennox Heads, er is hier ook een TV en daar kwam net een reclame langs dat er vanavond de Victoria Secret Show 2017 is..................Joepie. Dus ik heb de tweede fles wijn maar opengetrokken, maar wat is er erg aan naar mooie vrouwen in ondergoed te kijken?? Stiekem vind ik het wel prima. Ik lees dat het rond de 3 graden is in Nederland....Heerlijk. Wie wil er een paar dagen met me ruilen?

Met vriendelijke groet

Chris Mankan (ik kan me eigen achternaam niet spellen in het Engels, voornaam had ik geen zin in)

1. Marianne:
    30 november 2017
    Mogge, wat schrijf je goed en leuk Kris ! Ik snap de humeurproblemen van Bianc. Voor een hyperaktief meisje is het moordend om het rustig aan te moeten doen, vooral op reis in Australie. Hoop dat die nieuwe bikini's het humeur weer een beetje op peil hebben gebracht. Kusjetantetje
  2. Libor en Margreet:
    30 november 2017
    Dank je voor je verhaal Chris wens nuance beter schap,wij zijn gisteren wezen eten bij je ouders je moeder had weer een heerlijk vis menu gemaakt en een heel lekker toetje .sorry Bianca voor het schrijven van je naam.groeten van ons.
  3. Willy:
    30 november 2017
    Leuk Kris! En een dikke knuffel voor Bianca! Hier pijpenstelen regen en de eerste hagel sneeuw.
  4. Sjaak:
    1 december 2017
    Wen er maar aan het shoppen Kris!! Mooi verslag.