Freeks avontuur

11 november 2017 - Bargara, Australië

Beste vrienden en vriendinnen

na onze zeiltrip op de catamaran zat onze tijd in het relaxte dorp airlie beach erop. Next stop: Fraser island, het grootste zandeiland ter wereld! We hoorden dat het druk was met boeken, maar gelukkig hadden we in Cairns een open-date ticket gekocht. Wij bellen om ons plaatsje te bemachtigen, is het eerstvolgende gaatje dat beschikbaar is pas op 20 november!! Dat is pas over 16 dagen en het is maar 800 kilometer rijden, en tussen deze locaties is volgende de reisbureaus niet zoveel te doen. We hebben echter geen haast en zien wel wel wat er in de omgeving te doen. Na een korte internetsearch zijn wij opweg gegaan richting cedar creek falls, een meertje met een waterval van 15 meter hoog waar de crazy aussies vanaf sprongen met salto's, gekke gasten! We hebben zelf ook even over het randje gekeken, maar was net te hoog voor onze smaak.

Cedar Creek Falls

Hier begint een beetje freeks avontuur, aangezien de komende dagen gericht zijn op het vinden en fotograferen van wilde dieren die je niet kan vinden in ons koude (nachtvoorst aan de grond hoorde ik HAHAH) kikkerlandje. Mis de kou stiekem wel een beetje. Maar ik dwaal af, het leek ons een goed idee om een stuk landinwaarts te rijden naar een bushcamp waar platypussen zijn te vinden. Een platypus is een vogelbekdier, of volgens caar een baby nijlpaard ;). Hele basic campsite zonder elektriciteit en geen warm water, wel lekker slapen met een kabbelend riviertje op de achtergrond....heerlijk. Van de camp eigenaar kregen we te horen dat de platypus het beste te zien is met zonsondergang en zonsopgang, dus wij na aankomst (rond 17:00) gelijk naar het Platypus viewing point om te gaan kijken, samen met alle andere bushcamp gasten ( 4 anderen). Na 2 uur doodstil zitten kijken naar een uitmonding van een riviertje maar weer terug gegaan, naast een waterslang niks bijzonders gezien. Samen met de andere bushcamp gasten gezellig gegeten en ervaringen uitgedeeld, de volgende ochtend gingen we het opnieuw proberen. Na een heerlijk koel nachtje om 7 uur de herkansing, nu maar 2 stoelen en wat boekjes meegenomen. Maar na wederom 2 uur staren naar een riviertje met hangende schouders naar de tent teruggekeerd. We moesten en zouden een platypus zien vandaag, dus wij rijden naar een nieuwe locatie: de broken river. Daar zijn ze ALTIJD te zien volgens het vrouwtje bij het tankstation. Na een werkelijk prachtig bergweggetje met wintersport haarspeldbochten, maar nu met lianen en palmbomen langs de weg en halverwege de weg zonder benzine aan de kant gestaan te hebben, aangekomen bij de broken river rond een uurtje of 12. Na wederom 3 uur naar een rivier kijken waarin alleen wat schildpadjes te zien waren kwam de platypus eindelijk tevoorschijn!!!! Zie fotobewijs hier beneden in bijlage 2. Niet veel gedaan vandaag maar het was lekker koel en al met al een prima dagje. Nu rijden naar Cape Hillsborough voor de Kangaroos.

Platypus pool Platypus! Wheel of Fire Eungella National Park

Cape Hillsborough staat bekend om zijn strand waar met zonsopgang de kangaroos en wallabies het strand opkomen om zeewier te vreten. Echter zonsopgang is om 5:10, dus de wekker stond wel heel vroeg deze ochtend, wel de eerste keer dat we uberhaupt een wekker hebben gezet tijdens deze reis. Wij met onze slaaperige hoofden gelijk de tent uit en het strand op( tent stond 10 meter van het strand) . Op het strand liepen een stuk of 10 wallabies en 2 kangaroos. Met de zonsopgang er bij zorgde dit voor een heel mooi tafereel, dit is ook te zien aan de foto's. Heel vet om te zien!

Wallaby's on the beach Kangaroo on the beach

Next stop rockhamton, de beef capitol van australie, per inwoner 40 koeien. Hier even langs de gratis Zoo geweest, erg klein en een paar diertje. Maar het was goeie dagvulling voor een laag prijssie. Slaapplek was in het kustplaatsje Yeppoon, waar een flinke storm ervoor zorgde dat we niet heel rustig hebben geslapen. Het tentje is wel stormproof verklaard, onze buren (met een caravan) hadden medelijden met ons.

De volgende ochtend naar Mackay voor een duik in de lagoon en een beetje shoppen in het winkelcentrum. In de middag vertokken richting het meest noordelijke surfdorpje agnes water, waar we voor het eerst de zee in kunne zonder bang te zijn voor marine stingers!! we zijn uit de stinger zone en kunnen vanaf nu overal de zee in zonder bang te zijn voor stingers of krokodillen. Alleen nog maar de kans om opgevreten te worden door een stier- of wittehaai. Lekker de zee ingeweest en een wijtje gedronken op het strand. Gelijk even de plaatselijke surf school gebeld voor de surfles van de volgende ochtend. Surflessen zijn hier maar 17 dollar voor 3 uur, inplaatst van 60 tot 100 dollar in steden meer naar het zuiden.

Onze eerste surfles! Onze eerste surfles!

Een hele leuke les gehad van een onverstaanbare australier, mooie beginners golven om het te leren. Het is ons allebei gelukt om te gaan staan gezien de foto's. In de middag nog even het nabijgelegen dorpje 1770 bekeken, het stukje land waar Captain Cook voor het eerst aan land kwam in jawel...1770. 1770 is tevens het enige dorpje ter wereld wiens naam bestaat uit cijfers. Klein wandelingetje gemaakt naar het uitzichpunt en toen de auto weer ingedoken voor de trip naar Rosevale. Rosevale is een dorpje in de middle of nowhere waar bianca heen wou om dat het daar goedkoop was en waar je achter een local pub staat waar je lekker kan eten. Vrijdag avond is blijkbaar party night in Rosevale, want de pub was afgeladen. Echt een ouderwetste dorpspub met oude mannen aan de bar in vieze kleren, wij vielen nogal uit de toon en werden door iedereen goed bekeken. Na een paar halve liters bier en een goede vismaaltijd werd er goedkeurend naar ons gekeken en werden wij aanvaard binnen de lokale gemeenschap. Gezellig gekletst met de geintresseerde oude mannen, die vooral geintreseerd luisterde naar het verhaal dat bier bij ons maar 10 euro de krat kost inplaatst van omgerekend zo rond de 40 euro per krat hier. De plaatselijke alcoholist stond al bijna met zijn koffers in de gang. Heerlijk geslapen op een groot grasveld, wat ons een beetje aan een LCKV terrein liet denken.

Pff eindelijk bij vandaag aangeland, valt niet mee die blogs typen. Vandaag stond de Bundaberg rum distillery tour op het programma. Na een interessante tour door de distillery kwam het belangrijkste aan bod aan het eind van de tour, het proeven van alle soorten rum. Met onze tickets had je recht op 6 glazen rum, aangezien Bianca de bob was vandaag had kris 5,5 glazen voor zichzelf. 5,5 glazen rum om 12 uur in de middag sloegen nogal in op de halflege maag.

Bundaberg Rum Distillery

Ik geef de rum de schuld van alle spelfouten en slechtlopende zinnen in dit lange verhaal. Verhalen schrijven is nooit echt mijn sterkste punt geweest. Nu in Bargara om zeeschildpadden hun eieren te zien leggen op het strand, maar dat zie je in de volgende aflevering.

Bedankt voor het lezen

Feedback kan geleverd worden in de reactie, maar geen Taalnazi reacties aub. Als je niet weet wat een taalnazi is zoek je het maar op.

1. Willy:
    11 november 2017
    Goed zo Kris, ga zo door! Je wordt al technisch beter met de auto en nu ook als schrijver!! Petje af.
  2. Jetty van der Zwan:
    😂🤣😃😅😁
  3. Lisa:
    11 november 2017
    Leuk dat je ook schrijft Kris! Haha!
  4. Bas:
    11 november 2017
    Je kan wel zien dat je ervaring hebt met stukjes typen. Hebben al die keren je scriptie opnieuw schrijven toch nog zin ;)

Maar verder tof verhaal en hele mooie Foto's !
  5. Sjaak:
    Ga zo door Kris!
    Mooi verslag van jullie reis.
  6. Libor en Margreet:
    11 november 2017
    weer hele mooie foto,s en verhalen wat een belevenissen.
  7. Ade P:
    14 november 2017
    Heerlijk om te lezen!!!
    Prachtige foto van de kangaroo bij zonsopgang, echt supermooi!
    Blijf lekker genieten , t wordt hier steeds kouder , natter en donkerder, voorlopig niets om naar te verlangen....
    Kus speciaal voor Bianca XX
  8. Marianne:
    23 november 2017
    Ik geniet van jullie verhalen en de foto's. Ben hardstikke jaloers !